niedziela, 11 grudnia 2011

Dobroczynna oliwa z oliwek


Podobno oliwa z oliwek, extra vergine rzecz jasna, może mieć zastosowanie jako kosmetyk.

Zastosowanie na twarz

1.Mieszanka 1/4 szklanki oliwy z oliwek, 1/8 szklanki octu winnego i 1/8 szklanki wody zastosowana jako krem na noc sprawi, że Twoja skóra odzyska blask. Oliwa z oliwek zmiękcza i nawilża a ocet rozjaśnia przebarwienia, zabija bakterie i usuwa martwe komórki skóry. Spryskaj twarz wodą przed zastosowaniem.
2.Oliwa z oliwek może być stosowana jako krem oczyszczający, jeśli masz suchą skórę
3.Użyj oliwy jako peelingu.
Na wilgotnej skórze twarzy rozprowadź nieco oliwy a następnie użyj około pół łyżeczki cukru i delikatnie masuj twarz. Po masażu wytrzyj delikatnie twarz ciepłą, wilgotną bawełnianą szmatką  aż do całkowitego usunięcia cukru.
 
Zastosowanie na stopy, kolana, łokcie

4. Na noc wetrzyj oliwę w stopy i załóż białe bawełniane skarpetki – skóra nabierze miękkości a oliwa spożywcza lepiej się wchłania niż kosmetyczna oliwka dla dzieci.
5.
Rozprowadź kroplę oliwy w dłoniach wetrzyj ją w skórę na kolanach i łokciach - zmiękcza.
 
Zastosowanie do całego ciała

6. Wlej 2 lub 3 łyżki oliwy do kąpieli - Twoja skóra nabierze blasku i miękkości.
 
Zastosowanie do włosów 
 
7. Rozprowadź kroplę oliwy w dłoniach i wetrzyj ją w suche włosy - poprawi ich stan i sprawi, że nie będą się elektryzowały.
8. Podgrzej trochę oliwy w małym garnku lub w kuchence mikrofalowej przez mniej niż minutę. Polej nią skórę głowy i grzebieniem rozprowadź od nasady po końce włosów. Zawiń włosy w ręcznik i pozostaw na 10-15 minut. Dokładnie spłucz włosy i skórę głowy ciepłą wodą z dodatkiem szamponu, wysusz i wymodeluj jak zwykle.

????????????? Stosujecie?
Ja wypróbowałam jako peeling i specyfik przeciw elektryzowaniu się włosów - działa ;)


9 komentarzy:

  1. Mam przetłuszczające się włosy, więc u mnie takie zastosowanie odpada. Ale wypróbuję w kąpieli :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W oliwie moczę dłonie i paznokcie nie używałam inaczej, kusi mnie żeby na włosy ją dać;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja często robię sobie peeling do dłoni - mieszam oliwę z solą i masuję dłonie i skórki; działa genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam oliwę z oliwek :) to naprawde uniwersalny kosmetyk:) tutaj też są fajne porady jak ją wykorzystać w codziennej pielęgnacji scandiacosmetics.pl/blog/?p=150. najbardziej lubie ją stosować do twarzy i włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. na włosy bym się chyba bała.. ale na łapki jak najbardziej powinnam spróbować, bo okropne s, zwłaszcza zimą :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Oliwy z oliwek używam wyłącznie w kuchni. Do celów kosmetycznym mam inne oleje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. @zoila@Karola@Marti@ - "wykapac" włosy w oliwie też bym się nieco obawiała, chyba, że mając w perspektywie dzień w domowym zaciszu, natomiast na inne częsci ciała działa faktycznie rewelacyjnie.
    @Marcelinka@ - :)
    @Idalia@ - tylko czy aby RÓWNIE naturalne... ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oliwy z oliwek poza kuchnią używam właśnie na włosy, ale najczęściej mieszam z innymi olejami i zostawiam na noc :)

    OdpowiedzUsuń
  9. kilka dni temu natarłam oliwą włosy, zawinęłam w folię, podgrzewałam suszarką przez 5 minut, potem jeszcze pochodziłm z tym na głowie ok. pól godziny i umyłam. Efekt? Lśniące i miękkie włosy, łatwo je rozczesałam. Zaciekawiłaś mnie sposobem nr 4, czyli wcieranie oliwy z stopy, zrobię tak w weekend, założę skarpetki na całą noc i zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za wszystkie komentarze, nawet te negatywne. Proszę jednak aby były one kulturalne. W przeciwnym razie zastrzegam sobie prawo do ich usunięcia.

Blog template designed by SandDBlast