Noc Czerwonej Kokardy to coroczna
impreza organizowana przez Społeczny Komitet ds. AIDS. W tym roku, dzięki
ogromnemu wsparciu i społecznemu zaangażowaniu biznesu, tj. firm M A C Cosmetics,
Levi’s i DUREX, wydarzenie mogło być zrealizowane na nieporównywalną do
poprzednich lat skalę.
Na scenie
warszawskiego klubu BASEN wystąpiły: Tatiana Okupnik, Mika Urbaniak, Kasia
„Novika” Nowicka oraz Natalia Przybysz, która zakończyła wieczór niezwykle
brawurowym wykonaniem piosenek Janis Joplin. Między popisami wokalnymi artystek
można było zobaczyć fragmenty spektaklu „Miss HIV” w wykonaniu Anny Muchy oraz
Olgi Frycz. Nad wszystkim sprawował pieczę Maciej Kowalewski, który podjął się
wyreżyserowania całego spektaklu.
Z roku na rok na całym świecie coraz
więcej osób w Światowy Dzień AIDS przypina sobie do ubrania czerwoną kokardę,
symbol solidarności z ludźmi dotkniętymi HIV i AIDS. Niezwykle cieszy fakt, że
w tym roku zrobiły to również polskie gwiazdy.
Jak podaje najnowszy raport UNAIDS w
2011 r. około 2,5 miliona osób zakaziło się HIV, a liczbę osób żyjących z HIV
na całym świecie szacuje się obecnie na 34 miliony. W Polsce
statystycznie 3 osoby dziennie
dowiadują się o zakażeniu. Jednak wielu Polaków uważa, że zakażenie HIV ich nie
dotyczy. Tylko jedna na dziesięć osób
podejmujących ryzykowne zachowania seksualne przynajmniej raz w życiu wykonała
test w kierunku HIV. Tymczasem wiadomo, że wczesne wykrycie zakażenia daje
szansę na szybkie rozpoczęcie leczenia, które przyczynia się do przedłużenia
życia i poprawy jego jakości.
W specjalnie przygotowanej alei
profilaktycznej, za sprawą organizacji pozarządowych, które prezentowały swoje
materiały informacyjne i publikacje, można było dowiedzieć się wszystkiego o
testowaniu, profilaktyce HIV/ AIDS oraz bezpieczniejszych zachowaniach
seksualnych.
Kolekcja MAC Nicki Minaj dostępna od stycznia 2013 wpisuje
się w tę kampanię walki z Aids. Już po raz kolejny Nicki Minaj stworzyła -
specjalnie dla MAC – nowy odcień błyszczyka i szminki Viva Glam i będzie
ambasadorką wiosennej kampanii.
Cały dochód ze sprzedaży szminek i błyszczyków Viva Glam
jest przeznaczony na fundusz MAC Aids Fund, pomagający kobietom, mężczyznom i
dzieciom dotkniętym HIV/AIDS – także w Polsce!
LIPSTICK
VIVA GLAM Nicki 2 pastelowy
lawendowy róż (amplified)
Cena
86PLN
LIPGLASS
VIVA GLAM Nicki 2 pastelowy
lawendowy róż
Cena 76PLN
(zdjęcia i tekst pochodzą z materiałów prasowych firmy MAC Cosmetics Polska)
Co sądzicie o tego typu akcjach? Pomagają szerzyc wiedzę, świadomośc społeczną?
ok, Nicki stworzyła szminkę, ze sprzedaży której dochód wesprze nosicieli HIV. ale ile osób kupi taki okropny kolor? oto jest pytanie...
OdpowiedzUsuńKolekcja jest przeznaczona na cały świat więc i dla wszystkich kolorów skóry :) Jeśli nie tę to zawsze można wybrac inny kolor z VG, jest ich kilka w stałej ofercie. Ta aktualna, z lata, jest bardziej różowo-koralowa :)
UsuńSłuszna akcja, ale w Polsce wciąż mało różnego rodzaju kampanii społecznych i akcji.
OdpowiedzUsuńSimply ma racje, warto pomagać, ale kurczę, jakby jeszcze zachęcili tą szminką. A pewnie mało kto chciałby, albo byłby na tyle odważny żeby nosić taki kolor na ustach. Wiadomo, że nie kupujemy czegoś po to żeby leżało.
OdpowiedzUsuńSzczytna akcja,popieram takowe,ale podobnie jak Simply,zastanawiam się kto wybierze taki kolor pomadki...
OdpowiedzUsuńTa szminka to koszmar, mysle ze wyprodukowanie bardziej twarzowego odcienia na pewno bardziej zasililo by konto tej kampanii. :(
OdpowiedzUsuńakcja oczywiscie sluszna.
Odpisałam właśnie Simply wyżej a propos koloru :)
UsuńJestem Za propagowaniem wiedzy na temat AIDS i w ogóle innych kampanii pro zdrowotnych. Chociaż w naszym kraju nie ma pieniędzy albo też woli ani na wszelakie badania profilaktyczne a ludzi już chorych traktuje się jako zło konieczne w służbie zdrowia.
OdpowiedzUsuńBardzo szczytna akcja i fajnie, że MAC zawsze się angażuje w taki ciekawy sposób. Co do HIV to statystyki są przerażające...
OdpowiedzUsuń