piątek, 18 stycznia 2013

Trollbeads - oryginalna biżuteria modułowa


Czytając ostatnio niektóre wpisy na FB doszłam do wniosku, ze skoro blogerki modowe piszą z większym lub mniejszym sukcesem o kosmetykach to blogerka urodowa, do której miana aspiruję ;), może od czasu do czasu napisać o trendach w modzie, czy biżuterii. Mam rację? ;)

Idąc za ciosem tych głębokich przemyśleń chcę Wam dzisiaj przedstawic duńską firmę wytwarzającą biżuterię modułową Trollbeads.



„Historia marki Trollbeads rozpoczęła się w Danii w 1976 roku. Pierwszy koralik, od którego została nazwana później kolekcja Trollbeads, zawierał na małej powierzchni nie mniej jak sześć różnych twarzy. Koralik ten został zaprojektowany przez Sørena Nielsena (często posługującego się pseudonimem Søren Silversmith)  i sprzedawany był w sklepie w centrum Kopenhagi, należącym do ojca Sørena -Svenda. Koraliki były tworzone w czasach, gdy noszenie srebrnej ozdoby zawieszonej na skórzanym rzemyku  wokół szyi było bardzo modne. Ale Søren zamiast zawieszać koralik na zawieszce, wolał by skórzany rzemyk przechodził przez środek koralika. Później Lise, siostra Sørena, zaczęła umieszczać po jednym koraliku na srebrnej bransoletce.
Lise otworzyła własny sklep, w którym pewnego dnia klientka poprosiła o dodanie jeszcze jednego koralika do jej bransoletki. Ekspedientka była zdziwiona ale usłuchała życzenia klientki. Od tego czasu rozpoczyna się podróż trwająca do dziś. Kolekcja koralików zaczęła się rozwijać we współpracy z klientami i w odpowiedzi na ich życzenia. Tak narodził się oryginalny koncept koralików nawlekanych na bransoletkę, który dziś zyskał  popularność na całym świecie.” (źródło http://www.trollbeadsuniverse.com)

Trollbeads to wyjątkowy, moim zdaniem rodzaj biżuterii modułowej. Koraliki bardzo przypadły mi do gustu, ponieważ mają swoisty, niespotykany w innych rodzajach biżuterii modułowej, charakter. Przywodzą na myśl  tajemnicze, nieco mroczne bajki skandynawskie o trollach, ograch, historie o Wikingach i minimalistyczne, przejrzyste wnętrza małych domków bez firan ze świecznikami i miniaturami statków na parapetach.
Wśród bogatej propozycji Trollbeads znajdziemy głównie bransoletki, zapięcia, korale srebrne, złote ale też i wyjątkowe Murano, kamienie szlachetne, naszyjniki, zawieszki i pierścionki.




Bransoletki Trollebads są bardzo wygodne w obsłudze i dzięki temu, że możemy dopasowywać do nich osobno zapięcia dają możliwość niezliczonych kombinacji i pole do popisu dla naszej kreatywności.

Poza tą mnogością kompozycji korale Trollbeads autentycznie różnią się od siebie – wielkością, wagą, drobnymi szczegółami wykonania, co daje właścicielce poczucie indywidualności. Korale ze szkła Murano są, moim zdaniem, najpiękniejszymi dostępnymi na rynku wśród wszystkich firm wytwarzających biżuterię modułową. Trollbeads ma w swojej ofercie również korale z kamieni szlachetnych i bursztynu. Można znaleźć korale z inkluzjami.




Wśród srebrnych korali mamy do wyboru te bardziej zachowawcze, klasyczne w swoich wzorach ale także te mroczne, charakterystyczne i wyróżniające się. Mnie te właśnie wzory pociągają najbardziej.



Znacie markę Trollbeads? Podobają się Wam te korale?

25 komentarzy:

  1. piękności! ja mam kilka Trollków, ale za długą branso kupiłam i ich nie noszę :/ ale chyba wrócę do nich, kupię krótszą branso i stworzę jedną sobie taką :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wróc, mają świetne promocje ;)

      Usuń
    2. wiem właśnie :) ale chciałabym stacjonarnie sobie oglądnąć, a u mnie mam tylko malutkie stoisko i mały wybór :/

      Usuń
  2. O ile lubie tego typu bizuterie to elementy tej firmy wyjatkowo mi sie nie podobaja... na moje szczescie ;) ... Jedna mania mi wystarczy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O gustach na szczęście się nie dyskutuje. Mnie odeszła Pandoromania po obejrzeniu zapowiedzi wiosennej kolekcji :/

      Usuń
    2. ja ogolnie lubie pandore, wiec jak mi sie cos z danej kolekcji nie podoba, to omijam ;) ... a wiosennej prawde mowiac nie widzialam...

      Usuń
  3. oj bardzo mi się podoba ta "mroczna baśniowość"!
    te zapięcia wyglądają genialnie, bardzo to dopracowane.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam marki ale wyglądają na prawdę unikatowo. Szalenie podoba mi się zapięcie z łabędziem oraz koralik (jeśli tak jest poprawnie) z dłońmi. Mają w sobie charakter.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na polskim rynku była swego czasu łatwo dostępna ale teraz są tylko dwa punkty sprzedaży, oba w Warszawie. Pozostają więc często jedynie zakupy przez internet.

      Usuń
  5. Mnie się nie podobają, ale może dlatego, ze w ogóle nie bardzo przemawiają do mnie tego typu bransoletki. Jeszcze te srebrne jakoś sie bronią, ale te szkiełka są zupełnie nie w moim stylu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biżuterię modułową albo się kocha albo nie :)

      Usuń
  6. jak pierwsza fota mnie urzekla, tak z kazda kolejna podobaja mi sie mniej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) To nie jest "tradycyjna" biżuteria w swoim charakterze. Powiem tak, wiele zatwardziałych Pandoromaniaczek przeszła na Trolle :)

      Usuń
  7. Pierwsze zdjęcie zachęca, reszta mniej, choć to kwestia gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reszta zdjęc jest moja więc to po prostu kwestia doboru kolorów, kompozycji. Trollbeads mają w swojej ofercie mnóstwo barw Muran i wiele wzorów korali. Myślę, że każdy może znaleźc coś dla siebie :)

      Usuń
  8. Mają bardzo ciekawe zapięcia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wolę bardziej subtelną formę ozdabiania. W tej biżuterii jakoś tak wszystkiego dużo i kolorowo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. korale sa przesliczne! ja taka chce, ale pewnie kosztuje swoje ;(

    OdpowiedzUsuń
  11. wydają się ciekawsze od Pandory, ale wciąż biżu nie w moim stylu :]

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja za biżuterią modułową nie przepadam, jakoś mnie nie uwiodła. Ale oferta firmy Trollbeads chyba mnie przekonuje - koraliki są magiczne po prostu!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ładne są, choć nie ulegam im (jak dotąd).

    OdpowiedzUsuń
  14. Ta tam nadal pozostanę przy tradycyjnych charmsach :)) te wszystkie wynalazki mnie osobiście nie kręcą :))

    OdpowiedzUsuń
  15. firma Trollbeads jest na naszym rynku liderem w wytwarzaniu szklanych koralików - ich technika jest niezrównana :)
    po biżuteryjno-modułowe inspiracje zapraszam do śledzenia moich blogów:
    trolldora.blogspot.com
    cobalt-beads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajna, delikatna biżuteria.:P Szczególnie te bransoletki, śliczne są.:) Obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  17. jestem młodym trollem,od dwóch lat kocham Trolle :)

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za wszystkie komentarze, nawet te negatywne. Proszę jednak aby były one kulturalne. W przeciwnym razie zastrzegam sobie prawo do ich usunięcia.

Blog template designed by SandDBlast