poniedziałek, 8 października 2012

Podsumowanie ankiet krzyklOBOPu :)



Po pięciu pytaniach jakie Wam zadałam w ramach ankiety krzyklOBOPu przyszedł wreszcie czas na podsumowanie. 
Mam nadzieję, że powstał w ten sposób swego rodzaju, stworzony przez Was, mini poradnik dla blogerów   tych, którzy planują założenie bloga, początkujących ale i weteranów, którzy dzięki niemu będą mogli świeższym okiem spojrzeć na swoje blogi, coś w nich zmienić, udoskonalić a być może po prostu … zamknąć (żart oczywiście ;). Czytelnik też znajdzie tu kilka rad dla siebie.


1. Nazwa bloga dla czytelnika nie ma w zasadzie znaczenia. „W zasadzie”, czyli dopóki jest prosta, zapadająca w pamięć, chwytliwa, oryginalna, intrygująca, nie napisana dziwnym pismem, ma dużo wspólnego z tematyką bloga, mówi nieco o autorze. Dobrze też gdy jest tożsama z adresem bloga, co ułatwia wyszukiwanie. Czytelnik unika blogów zawierających w  tytule słowa  „testuję”, „współpracuję”.

2.  Tytułując post trzeba pamiętać, że czytelnicy lubią zabawne, intrygujące tytuły ale zapowiadające treść. Jednym słowem, z tytułu musi wynikać w jasny sposób co znajdziemy w treści.  Decydując się na zabawne tytuły musisz liczyć się z niebezpieczeństwem, że nie trafiasz w poczucie humoru czytelnika lub, że będzie on spodziewał się kolejnych tytułów utrzymanych w tym samych duchu.
Po konkretnych tytułach spodziewamy się konkretnych, profesjonalnych postów. Jeśli jest jednak zbyt lakonicznie i „sucho” czytelnik się znuży.

3. Jak zdobyć sympatię czytelników?  Sympatia do blogera zleży od tematyki postów, od sposobu pisania, jakości zdjęć, ogólnie pojętej estetyki ale także od technicznych spraw jak obecność moderowania komentarzy. Długość postów ma znaczenie. Gdy post jest zbyt długi lub temat nie bardzo interesujący, czytelnik czyta pobieżnie i często zostawia jedynie kurtuazyjny komentarz lub nie komentuje w ogóle. 

4. Bloger musi szanować swoich czytelników. Blog to nie wykład (zwłaszcza ex cathedra) to raczej konwersatorium, jeśli mogę użyć bliskich mi porównań. Bardzo ważny jest stosunek blogera do czytelnika tzn. czy odpowiada na komentarze, reaguje. Do najbardziej lubianych blogerów czytelnik zagląda nawet jeśli tytuł posta lub treść nie interesuje go szczególnie tylko po to, żeby zostawić komentarz-ślad, którym według niego, wspiera blogera w jego „twórczości”.

5. Blogi kosmetyczne stoją zdjęciami. Photoshop lub inny program do obróbki zdjęć jest nieodzownym narzędziem blogera. Czytelnik akceptuje przeróbki zdjęc kosmetyków typu dodawanie napisów, grafiki, przycięcie, powiększenie, zmniejszanie.

6. Photoshop a makijaż. Zdjęcia makijaży, tutoriale przyciągają czytelnika. Należy jednak pamiętać, że jest on przeciwny ingerencji w makijaż polegającej na udoskonalaniu go. Podczas obróbki zdjęć makijażu bloger musi być świadomy, że wzrok może płatać figle, ponieważ to jak widzimy siebie w lustrze różni się od tego jak widzimy zdjęcie makijażu na monitorze. Czasami lepiej zostawić te przekłamane nieco kolory niż przesadzić w druga stronę. Żaden czytelnik bloga kosmetycznego nie akceptuje "malowania" w PS, wygładzania zmarszczek, tworzenia idealnego efektu. 

7. Estetyka zdjęć. Usunięcie niedoskonałości czy niespodzianek w stylu pryszczy, trądzika, zalanych lakierem skórek, włosków w programie do obróbki fotograficznej jest jak najbardziej wskazane jeśli nie był to zamierzony przez autora cel (np. pokazanie efektu działania nietrafionego kosmetyku).

8. Pisanie bloga to czasochłonne zadanie. Jeśli nie masz na to czasu, nie chcesz się przyłożyć – porzuć ten pomysł. Pisanie posta wraz z obróbką zdjęć zajmuje przeciętnie 2-3 godziny. 

9. Blogowanie wciąga. Czytelnik spędza na blogach przeciętnie od 3-4 godzin po całe dnie. Musisz wziąć to pod uwagę planując swój czas na blogach jeśli chcesz być zauważony i rozpoznawalny.

10. Nie ma tu nic, bo to nie dekalog ;)



49 komentarzy:

  1. Fajny post :-) Oj tak, blogowanie wciąga bardzo, a blogosfera staje się Twoim drugim domem:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie no kawal dobrej roboty:)))Krzyklowy poradnik blogera :))

    OdpowiedzUsuń
  3. "Żaden czytelnik bloga kosmetycznego nie akceptuje "malowania" w PS, wygładzania zmarszczek, tworzenia idealnego efektu" to dziwne, bo właśnie blogi z idealnymi makijażami mają najwięcej obserwatorów i wyświetleń....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wynika z ankiety :(. Nic tu nie wymyśliłam. Powiem więcej - według czytelników i blogerów, którzy się wypowiedzieli NIE MA takich blogów na bloggerze :)

      Usuń
    2. Wiem, wiem, widziałam komentarze pod tym pytaniem ;)

      Usuń
    3. Zgadzam się z ofetową. Myślę, że trochę wynika to z niewiedzy młodziutkich czytelników, nie są w stanie rozpoznać czy zdjęcie było fotoszopowane czy też nie, albo po prostu lepiej ogląda się zdjęcia wyretuszowane.
      Jakiś czas temu czytałam wyniki badań dotyczące używania PS w prasie i większość osób opowiedziała się przeciwko oglądaniu "naturalnych"zdjęć. Moim zdaniem to taki paradoks- z jednej strony wiemy, że to co widzimy jest poprawiane, a z drugiej strony chcemy właśnie pięknych, wyraźnych kolorów i idealnych kobiet :/

      Usuń
    4. Lubimy sobie pooglądać ładne, choć niekoniecznie rzeczywiste rzeczy:)

      Usuń
  4. bardzo fajnie, że tak to wszystko podsumowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No to teraz musisz napisać Poradnik Blogera :)
    Kominek już swój wydał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) ja myślę że post jest wystarczający ;) sama esencja :)

      Usuń
    2. Też tak myślę. Z całym szacunkiem dla Kominka wydaje mi się, że temat blogów nie wymaga jednak pozycji czytelniczej ;)

      Usuń
    3. Ale liczyłam na poradnik z elementami autobiografi i własnych przemyśleń :)

      Usuń
    4. Też tak mi się wydaje:) To co Justyna napisała jest wystarczające :)

      Usuń
    5. zgadzam się! w sumie ze wszystkim :)

      Usuń
    6. i oczywiście wspomnij o nas w tym poradniku ;)

      Usuń
  6. brawo dla Krzykli, ujęła sprawę pięknie z pomocą czytelników. bardzo zacny post :>

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo krzepiące. Z reguły jak czytam tego typu poradniki, robi mi się smutno. Uświadamiam sobie brutalnie swoje niedociągnięcia. A tutaj, poczułam się pokrzepiona :) Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję, że przeanalizowałaś to wszystko dla nas i napisałaś w przystępny sposób :*

    Bardzo dobrze, że wzięłaś pod uwagę DIALOG blogera z czytającymi. Na przykład ja sama - najchętniej zaglądam na te blogi, gdzie mam dużą szansę, że autor coś mi odpowie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo przydatne rady:)zawsze staram sie do nich stosować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...a ja nie :D

      Blogowanie nie może być niewolą, dlatego ja robię to, co lubię - nawet za cenę mniejszej ilości tzw. Obserwatorów :)

      Usuń
    2. Żle mnie zrozumiałaś:D nie mówię, że stosuję się do wszystkich i na pewno nie z przymusu:D uważam, że warto mieć swoje zasady :)

      Usuń
    3. niektórym potrzebna jest samodyscyplina aby się za bardzo nie rozleniwić ale zdrowy rozsądek to podstawa :)

      Usuń
    4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    5. O właśnie trafne spostrzeżenie:)

      Usuń
  10. Świetne podsumowanie, kawał dobrej roboty :)! Stawiam wirtualną kawę :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajna pigułka, dużo trafnych wskazówek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. super - kwał dobrej pracy wykonane :) zwięźle i trafione w sedno sprawy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnie to wszystko spisałaś :) Sama prawda!

    OdpowiedzUsuń
  14. Naprawdę są takie osoby, które jednego posta tworzą 2, 3 godziny? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wynika z wypowiedzi pod pytaniem :)
      Przyznam, że czasami sama tyle poświęcam na napisanie notki przyzwoitej jakości i na zrobienie/obróbkę zdjęc.

      Usuń
    2. no to ja jestem mega powierzchowna:) Nie wyobrażam sobie 3-4 godzin ale ja traktuje to dodatkowe zajęcie jako pasję przelania tego co bym chciała zaanonsować na szybko czytelnikom i nie tym idącym na łatwiznę:)Zbyt długie posty, takie bełkotanie w kółko tego samego mnie nudzi.

      Usuń
  15. Fajne podsumowanie, całkiem przydatne zwłaszcza dla nowych :)

    OdpowiedzUsuń
  16. podsumowanie zwięzłe, ale treściwe. dobra robota :)

    OdpowiedzUsuń
  17. sprytna jesteś;) cieszę się, że odpowiadając na pytania mogłam się nieco przyczynić do tej notatki:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy post :) Blogowanie wciaga i to bardzo :)) Prawda :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Krzykla załamałas mnie:( Chyba muszę zakończyć blogowanie....

    OdpowiedzUsuń
  20. Idealne podsumowanie, brawa!! :)
    Ale z punktem 8 to ja sie nie zgadzam, mnie nie dotyczy. 2-3 h na napisanie jednego posta... w tym czasie zrobie spokojnie trzy posty. dla mnie az tak pracochlonne to to nie jest. i dobrze ;-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Punkt 10 najlepszy xD
    Wow, podziwiam, że chciało Ci się opracowywać te wszystkie nasze odpowiedzi, tworzyć pytania i teraz wyciągać z nich wnioski.

    OdpowiedzUsuń
  22. WOW, jestem pod ogromnym wrażeniem. Wielkie brawa dla Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pomogła mi ta ankieta :) Pomniejszam bardziej zdjęcia, podpisuje, robię ładniejsze kolory, ale nie ma mowy o poprawkach, jeśli chodzi o makijaż.

    OdpowiedzUsuń
  24. super te pytania i podsumowanie :) z jednym się nie zgodzę, że gdy nie ma ktos czasu żeby porzucał pomysł pisania bloga - przecież nie trzeba wrzucać 5 notek dziennie a mozna jedną na tydzień czy nawet rzadziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można jedną na tydzień co niniejszym chyba wdrożę ;)

      Usuń
  25. Świetne podsumowanie tego co najważniejsze :)


    Dostałaś ode mnie słodką babeczkę ;) http://anikowa101.blogspot.com/2012/10/tag-so-sweet-blog-award.html
    P.S. Jeżeli już otrzymałaś wcześniej swoją słodkość to przepraszam ale na tą wg mnie też zasłużyłaś ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za wszystkie komentarze, nawet te negatywne. Proszę jednak aby były one kulturalne. W przeciwnym razie zastrzegam sobie prawo do ich usunięcia.

Blog template designed by SandDBlast