poniedziałek, 30 lipca 2012

Otwórz lodówkę a tam... MACzki :)

Jak Blogger długi i szeroki dziewczyny prezentują ostatnio swoje zbiory MACzkowe więc ja też wpiszę się w ten nurt. A co? Otwórz lodówkę a tam MACzki :)

Będą cienie :) Pojedyncze tzw. refill pans czyli wkłady do paletek. W MAC możemy kupic paletki na 4 i 15 cieni.

Cienie MAC występują w 8 wykończeniach:
1. MATTE - matowe (odkrywcze tłumaczenie prawda?), dośc trudne w aplikacji dla debiutantów, ale mimo, że do nich należę kocham to wykończenie wielce i codziennie lepiej mi wychodzi ich nakładanie. Ocena 4/5
Moje cienie matte: Rule, Espresso, Bottle Green (PRO) 
2. MATTE2- matowe, nieco lepiej napigmentowane niż matte, bardziej kremowe więc łatwiejsze w aplikacji. Ocena 4/5
Moje cienie matte2: Copperplate, Tete-A-Tint.
3. FROST - dają efekt "szronu" na oku, świetliste, intensywne w kolorystyce, kremowe, łatwe do nakładania, MAC ma ich najwięcej w swoim asortymencie. Ocena 5/5
Moje cienie frost: Naked Lunch, Goldmine, Cranberry, Steamy, Parfait Amour, Deep Truth, Nocturnelle, Amber Lights, Satin Taupe, Vex, Patina, Electra, Bio Green (PRO)
4. SATIN - zbliżone do matów jeśli chodzi o efekt na oku ale z jedwabistą, satynową poświatą, pięknie odbijają światło pod różnym kątem, przyjemne w aplikacji. Efekt podobny do Frost ale subtelniej opalizują. Ocena 4/5
Moje cienie satin: Orb, Shroom, Shale, Juxt, Club, Concrete
5. LUSTRE - dośc ciężkie w aplikacji, z drobinkami mniej lub bardziej zmielonymi, drobinki są wyraźnie widoczne, intensywnośc koloru czasami pozostawia do życzenia więc najlepiej nakładac na kolorową bazę np. na Paint Pota. Ocena 2/5
Moje cienie lustre: Honesty, Swimming
6. VELVET - mylące ;), ponieważ są inne w opakowaniu niż na oku, czasami jest to pozytywne a czasami negatywne rozczarowanie, trzeba sporej ilości by uzyskac odpowiedni efekt, do nakładania warstwami. Ocena 3/5
Moje cienie velvet: Vanilla, Sketch, Contrast, Mulch
7, 8. VELUX I VELUX PEARL -  podobne, Velux Pearl są bardziej perłowe, metaliczne, kremowe a Velux matowe, pudrowe. Dają dośc intensywny efekt. Łatwe w aplikacji, blendowaniu, niestety mało ich w ofercie MAC. Ocena 5/5
Moje cienie Velux: Samoa Silk, Brown Down
Moje cienie Velux Pearl: Woodwinked, Antiqued, Twinks, Henna (LE)

A oto jak się prezentują:

niefirmowa paletka

firmowa paletka
Swatche bez bazy

 
 
 

Wśród cieni MAC znajdziemy również tzw. duochromy czyli cienie kameleony, które mają w sobie kilka kolorów, zmieniają barwę w zależności od bazy, od oświetlenia. MAC nie posiada jednak oficjalnej listy tych cieni, poza tym Macomaniaczki spierają się często co do tego, które cienie są duochromami.
Moja prywatna lista po poszukiwaniach w sieci wygląda następująco: Club, Parfait Amour, Vex, Contrast, Vapour, Tilt, Vellum, Expensive Pink, Hush, Beautiful Iris, Stars N'Rockets.

MAC posiada również w swojej ofercie tzw. produkty PRO czyli dla profesjonalistów, dostępne w sklepach PRO. Produkty i listę sklepów znajdziecie u Krystyny :) czyli TU

Do moich ulubionych cieni należą: Satin Taupe, Vex, Patina, Rule, Orb, Samoa Silk, Brown Down, Woodwinked, Twinks, Copperplate.

Jeśli macie ochotę na ciąg dalszy, to mogę jeszcze pokazac moje quady (poczwórne paletki cieni) z limitowanych kolekcji ;)

I jak oceniacie mój zbiór? Jestem z niego bardzo dumna. Jak na początkującą MAComaniaczką jest dobrze :)

74 komentarze:

  1. "Otwórz lodówkę a tam... MACzki :)" hehehe dobre. Przypomniała mi się historia mamy mojej koleżanki, która zgubiła portfel, a okazało sie, że jest w lodówce. Mówiłyśmy wtedy z koleżanką "otwórz lodówkę a tam.. portfel" :P

    Cienie śliczne, piękne kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zbiór imponujący :)
    Bardzo fajny ten Samoa Silk i Tete A Tint. Lubię takie jasne kolorki.
    Z 'wieczorowych' mój faworyt to Amber Lights.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samoa Silk i Copperplate to świetne oryginalne połączenie.

      Usuń
  3. mrrr piękna kolekcja :) jak już wykupię wszystkie Ingloty to zabiorę się za Maca xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Idę sprawdzić, może i z mojej lodówki takie cuda wyskoczą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow raj na ziemi !
    śliczne kolory i tyle tego - wow

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ Ty tego nazbierałaś! :) Pięknie kolory!

    OdpowiedzUsuń
  7. do lodówki czasem chowam... pilota :))))) imponująca kolekcja. i sporo kolorów z tego bym przytuliła ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna kolekcja i bardzo kolorowa :)
    Z chęci zobaczę ciąg dalszy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajnie dobrane cienie - dużo możliwości łączenia kolorów :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. wspaniała kolekcja :) spisałam sobie nazwy kilku kolorków na przyszłość - może za jakiś czas uda mi się skompletować paletkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super kolekcja:) ja nie mam ani jednego ale tez nie maluje sie cieniami wiec chyba jestem wytlumaczona:P

    OdpowiedzUsuń
  12. śliczne kolorki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. cranberry, steamy i swimming <3 ja też mam prywatną listę maczków które planuję kupić, jednak muszę pojechać do douglasa i je wymacać bo przez internet to mogę ;D a pytanie na boku, gdzie można zdobyć taką paletkę na cienie z pierwszego zdjęcia?;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MAC posiada własne salony, w których sprzedaje własne kosmetyki. Nie kupisz ich w Douglasie ani Sephorze :)

      Usuń
    2. Paletę kupiłam dośc dawno tu : https://www.starsmakeuphaven.com ale chyba zamknęli sklep.

      Usuń
    3. W dojczach niestety tylko w douglasach są :P i to nie we wszystkich. Szkoda że tutaj nie mają salonów bo byłoby łatwiej, niestety monachium to już nie wrocław :D
      No właśnie bo szukam takowej, na kilku blogach widziałam ale nie mogę znaleźć ich nigdzie..

      Usuń
    4. Aaaa chyba, że w "dojczach" :)Ale w większych miastach chyba są salony firmowe czy nie? Albo w galeriach typu Kaufhof?

      Usuń
    5. Niestety nie, w tamtym roku objechałam całe Monachium i niczego nie znalazłam i wtedy właśnie pytając jednej babki w drogerii to powiedziała mi że tylko w douglasach można je dostać. Mac nie ma nawet strony internetowej na domenie niemieckiej, bo od razu przekierowuje do strony douglasa http://www.douglas.de/douglas/index_b0642.html?trac=de.01p.goo.AdWords.douglas_de_marken_mac.mac_brand.000000&zanpid=1665072889130869762 ;D

      Najbliższy mi salon mac to o ile się nie mylę mam w Innsbrucku :)
      Ale szczerze powiem że byłam miło zaskoczona tym jak wygląda taki niemiecki mac, mini salon na samym początku a dalej normalna drogeria, same macówki o wiele milsze niż te w PL :p

      Usuń
  14. Widzę, że zrobił się z tego zagadnienia kolejny tag, po Guerlain :)
    Czuję się trochę wezwana do tablicy bo też kocham cienie z MACa, ale nie wiem czy wypada pokazywać moją marniutką przy Waszych paletkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stawaj i nie zasłaniaj się "głupimi" wymówkami :)

      Usuń
    2. hłehłe, czyżbym zaczęła cieniowo-macowego taga? :D bomba :D

      Usuń
  15. piękne te cienie kilka to bym zgarnęła jak nic:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna kolekcja! Widzę dużo świetnych kolorów, ale najbardziej podoba mi się, to jak je pogrupowałaś w palecie - wyglądają, jakby były zestawem od samego początku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie do końca jestem zadowolona z pogrupowania ale pracuje nad tym :)

      Usuń
  17. Bardzo ładna kolekcja :) Ja mam tylko kilka odsypek pigmentów z Allegro (na 100 % oryginały) i bardzo je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez mam kilka od Marti ale jednak wolę klasyczne cienie.

      Usuń
  18. ooo cienie do powiek, hahaha w życiu nie potrafiłabym sobie oczu tym pomalować :P

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękna kolekcja :) Ale widzę miejsce na kolejne maczki :P

    OdpowiedzUsuń
  20. Uroczy zestaw:) z chęcią pooglądałabym je w roli głównej na Tobie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie umiem robic zdjęc makijaży. Mój aparat zżera kolory :(

      Usuń
  21. cieszy oko ten zbiorek, owszem :)

    OdpowiedzUsuń
  22. oooom nom nom :D

    ślicznie i masz super tą paletę dużą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękowac :) ale do Twojego się nie umywa. Powoli jednak zamierzam Cie gonic :)

      Usuń
  23. Zazdroszczę zbioru, rewelacyjne kolory :D

    OdpowiedzUsuń
  24. pokazna kolekcja;) to juz nie poczatkujace MAComaniactwo;) powiedzialabym, ze calkiem zaawansowane:)
    ta niefirmowa paletka jest swietna. musze gdzies takie cudo znalezc na moje MACzki;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie zdaje się, że zamknęli ten sklep internetowy gdzie ją kupiłam :(

      Usuń
  25. phiii... u mnie w lodowce nie ma :P

    cudna kolekcja :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Noo cudna kolekcja i bardzo fajnie, ze opisalas rodzaje wykonczen, bo ja posiadam jakies maczki a nawet nie wiem jakie :p Ok, lece sprawdzic zanim mnie zlinczujesz ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. no na mnie kolekcja zrobiła wrażenie ;-) kolory są piekne i można nimi wyczarować maaasę różnych makijaży ;-)

    OdpowiedzUsuń
  28. piekna kolekcja! mi najbardziej podobaja sie cozywiscie neutralne odcienie bo w takich gustuje na co dzien :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Wow, piękna kolekcja Ci się uzbierała :)
    U mnie w lodówce poza dużą ilością mleka, sera i ogórków (tak, mam zachcianki jak kobieta w ciąży) królują lakiery do paznokci i oleje do włosów. MAC żaden jeszcze tam nie wyrósł :P Jeden leży w kosmetyczce...

    OdpowiedzUsuń
  30. wspaniały zbiór, swatche bardzo przydatne :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękna kolekcja :)

    Dzięki za ten wpis. Dla mnie bardzo przydatny, bo właśnie mam w planach zakup swojej pierwszej macowej paletki i tak ze trzech cieni na początek. Tak więc bezustannie przeglądam swatche :)))

    OdpowiedzUsuń
  32. O nie! Nie kuscie! Dosc wydatkow;)!

    OdpowiedzUsuń
  33. Po prostu cudna kolekcja, pozazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Matko z córką oraz z ciotką pod rękę! :O ale zbiór! I najśmieszniejsze jest to, że mimo wszystko nic mi się z Twoim nie powtarza :)) muszę kiedyś do Ciebie przyjechać na macanie maców :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Bo maczki cudoooooo.... Muszę znowu coś kupić :p

    OdpowiedzUsuń
  36. Piękna kolekcja! :)
    A jakie wspaniałe zielenie. Organiczną zieleń przytuliłabym do piersi :)

    OdpowiedzUsuń
  37. no pacz, a u mnie w lodówce ich nie ma :P hihi
    czy ja mam tez wyjąć swoje palety? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyjmuj wszystko co masz :P

      Usuń
    2. postaram się spiąć dupę w środę korzystając z dnia wolnego :D

      Usuń
  38. Bio green mi sie bardzo podoba <3 ehh chcialabym miec taka MACowa kolekcje ;) ale poki co, to tylko marzenia!

    OdpowiedzUsuń
  39. Piękne są te odcienie, fajne je dobrałaś:)!

    OdpowiedzUsuń
  40. Chciałabym wymienić się z tobą na szminkę MAC, może znajdziesz coś u mnie?

    OdpowiedzUsuń
  41. pokazna kolekcja :) moim ulubionym cieniem jest shale :) zaraz za nim satin taupe. lubie tez contrast i deep truth,ale mam malo pomyslow na nie.. moze pokazesz jakis makijaz z ich wykonaniem?:)

    OdpowiedzUsuń
  42. ho ho, teraz o makijaże tymi cudami proszę ;-)) Piękna kolekcja!

    OdpowiedzUsuń
  43. trzeba przyznac są wspaniałe;)

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za wszystkie komentarze, nawet te negatywne. Proszę jednak aby były one kulturalne. W przeciwnym razie zastrzegam sobie prawo do ich usunięcia.

Blog template designed by SandDBlast