środa, 25 stycznia 2012

Dobre niemieckie bo … niemieckie, czyli Quattro Lidschatten Alverde

Małżowinek właśnie wrócił z delegacji z Niemiec i przywiózł ten oto produkt


Quattro Lidschatten czyli po polsku (!) quad cieni do powiek ;) pochodzi z aktualnej oferty Alverde,
wewnętrznej marki sieci drogerii DM.

Tym, którzy pierwszy raz słyszą nazwę wyjaśniam, że Alverde ma w swojej ofercie kosmetyki naturalne, wolne od sztucznych substancji zapachowych, barwników i konserwantów, nie zawierające oleji mineralnych.

Quadzik, który wpadł w moje ręce jest w ulubionych przeze mnie odcieniach ciepłych beży i brązów i nosi wdzięczną nazwę Chocolate. Pozostałe 3 paletki z tej serii to


źródło www.dm-drogeriemarkt.de
Paletki Chocolate  i Smokey Eyes to produkty vegańskie.

Moja paletka zawiera turmalin czyli składnik, z którym dotąd nie spotkałam się chyba w żadnym kosmetyku. Turmalin jest to kamień szlachetny, który stosowany w kosmetyce działa ponoć odmładzająco. Zainteresowana, zaczęłam grzebać w necie i wyczytałam, że „(…)w Korei przeprowadzono szerokie badania nad użyciem turmalinu i jadeitu w kosmetykach hydrostatycznych. Chociaż kosmetyki z kamieniami szlachetnymi to ciągle rzadkość, znajdują one swoje miejsce na rynku i dobrze byłoby je stosować (…). (źródło www.polishnews.com)
To, że kamienie szlachetne w biżuterii mają uzdrawiającą moc wie każdy ale, żeby w kosmetyce …?

Paletka jest bardzo estetycznie, elegancko wykonana (w Niemczech!), ma „na wyposażeniu” pacynkę i niewielkie lusterko w sam raz, żeby na szybko upiększyć oko.



A cienie?
Nigdy jeszcze nie byłam tak pozytywnie zaskoczona jakością kosmetyku w tak przystępnej cenie (ok. 5€) . Mamy tu 3 maty, czyli to co tygrysy lubią najbardziej, i jedną perłę. Cienie są niesamowicie miękkie, wręcz kremowe w dotyku. Są również świetnie napigmentowane jak na maty i tu nie zawaham się stwierdzić, że nawet lepiej niż…  UWAGA…. cienie MAC. Bardzo lubię maty, wypróbowałam ich sporo z różnych firm i wiem, że ciężko jest trafić na dobrą jakość w tym wykończeniu. Cienie z paletki Chocolate Alverde należą, moim zdaniem, do jednych z lepszych w tej kategorii. Oczywiście najjaśniejszy cień na swatchach (jak ja nie lubię spolszczać a nie wiem jak to ładnie inaczej powiedzieć)  wygląda na słabeusza, ale zapewniam Was, że w rzeczywistości jest bardzo wyraźny.


z flashem
Wszystko byłoby idealne, gdyby nie fakt, że firma nie zamieszcza składu kosmetyku na opakowaniu.  Jednak jak już znalazłam skład i wczytałam się to po raz kolejny poczułam się przyjemnie zaskoczona – na moje niefachowe oko jest to faktycznie naturalny kosmetyk. Mimo, że nie jestem szczególnie uwrażliwiona na logo „Eko” na produktach (nie będę się rozpisywać dlaczego, bo blog nie o tym) lubię po prostu gdy producent dotrzymuje obietnicy, bo czuję, że traktuje się mnie poważnie jako klienta.


Skład
Talc, Mica, Magnesium Stearate, Caprylic/Capric Triglyceride, Parfum (Essential Oils)**, Lauroyl Lysine, Silica, Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract*, Bisabolol, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil*, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil*, Tourmaline, Tocopheryl Acetate, Olea Europea (Olive) Fruit Oil*, Ascorbyl Palmitate, Tocopherol, Maltodextrin, [+/- CI 77742, CI 77891, CI 77492, CI 77491, CI 77007, CI 77499, CI 75470 (Carmin)]

Nie wiem, czy kosmetyki, a w szczególności kolorówka, Alverde jest popularna w Niemczech (pewnie należałoby zapytać Sroczkę) ale po przetestowaniu mojej paletki cieni dziwiłabym się, gdyby tak nie było. Żałuje, że zamówiłam u małżowinka tylko ten jeden quad, bo Alverde nie jest chyba w Polsce dostępna inaczej niż przez Allegro.

Jeśli któraś z Was miała do czynienia z kosmetykami tej firmy, podzielcie się proszę spostrzeżeniami. Nabrałam ochoty na więcej :)

26 komentarzy:

  1. Mam cienie i całkiem je lubię :)
    Polecam olejki do ciała- szczególnie jeden Patchouli Cassis pachnie obłędnie- koniecznie sobie zamów go u męża :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety mąż rzadko bywa w Niemczech :(

      Usuń
    2. Może ja pomogę ;D Aktualnie posiadam ten olejek i potwierdzam jest obłędny ;) mogę go kupić i przesłać;) mój mail agnieszkaandruszko@gmail.com Pozdrawiam

      Usuń
  2. Krzykla, turmalin i inne kamienie są w składzie cieni z serii Klejnoty Kaszmiru Virtual :)
    Twoja czekoladka bardzo ładna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę! A ja tak jestem zapatrzona na te zagraniczne kosmetyki, że zapominam czasem, że dobre polskie bo...polskie :)

      Usuń
  3. Ojjj faktycznie swatche wyglądają niesamowicie, ojjjj jak ja bym taki kosmetyk chciała wypróbować. Zdecydowanie jestem nimi zainteresowana, jak szkoda, że nie ma tego w Polsce :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Ehh tylko Allegro zostało zapomniałam dodać :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Już wiem, o co poproszę kuzyna, gdy będzie w lutym jechał do Polski. Ja uwielbiam maty, ale te są trudno dostępne, a jak już są, to słabo napigmentowane albo o złym składzie. Tu za 20 zł dostajemy kosmetyk o naturalnym składzie, matowy, dobrze napigmenowany i w cudownych kolorach:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę zrobić zamówienie u rodzicielki mej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, duuuużo dobrego słyszałam o Alverde, ale niestety nie miałam możliwości przekonać się o nich na własnej skórze, a szkoda. Quad wygląda fajnie choć ja chłodna jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno sobie wypróbuję w takim razie, poproszę moją koleżankę żeby mi zakupiła:)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam takie kolory! i serio lepsze niż MAC? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te, które "macałam" i które są w regularnej ofercie Mac nie zachwycaja mnie szczerzemówiąc. Oprócz Tete A Tint, Brown Down i Orb to jakos cienko z matami w Macu moin skromnym zdaniem. Jest jeszcze tak ewentualnośc, że nie umiem się nimi posłużyc :)

      Usuń
  10. Muszę się przyjrzeć Alverde, jak będę u sąsiadów ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Baaardzo dużo dobrego słyszałam o Alverde. Wszyscy, którzy mieszkają w Niemczech sobie je chwalą (łącznie z dziewczynami na YT). Podobno olejki mają fantastyczne, ale o cieniach jeszcze nie słyszałam. Tym bardziej żałuję, że nie mam do nich żadnego dostępu :( te, które pokazujesz są fantastyczne! :) bardzo moje kolory ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. często jestem w DM i lubie tę firmę, jednak kosmetyków kolorowych jeszcze nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. oo ta paletka bardzo mnie zainteresowala, poniewaz ta firma ma bardzo fajne, naturalne sklady, posiadam podklad alverde i skladem to bardziej swietny krem ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. JESZCZE NIE MIAŁĄM DOCZYNIENIA Z TĄ FIRMĄ, MAM NADZIEJĘ, ŻE NIEDŁUGO SIĘ TO ZMIENI:)

    OdpowiedzUsuń
  15. szkoda, że ta firma w Polsce nie jest dostępna :(

    http://kobiece-wariacje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Miałam tą paletkę jakieś dwa lata temu. Jak dla mnie bez szału, cienie się rolowały.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam ta paletke i jeszcze kilka cieni z Alverde, ale specjalnego wrazenia na mnie nie robia, nawet z baza nie trzymaja sie zbyt dlugo, na powiekach nie sa zbyt wyrazne a nawet blade, osypuja sie mocno.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię kosmetyki do make upu z alerde, szczególnie te mineralne :)

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za wszystkie komentarze, nawet te negatywne. Proszę jednak aby były one kulturalne. W przeciwnym razie zastrzegam sobie prawo do ich usunięcia.

Blog template designed by SandDBlast